Din kundvagn
Du har ännu inte lagt några varor i din varukorg.
Våra produkter
Samarbetspartners


Tandshopen på Facebook




Kundtjänst

E-post:
kundservice@tandshopen.se
Telefon:
076 - 0158768

 

Köpvillkor


För att bli kund hos oss måste du vara minst 18 år, om du är under 18 år krävs det att din målsman godkänner dittköp. Genom att lägga en beställning godkänner du köpvillkoren och att Tandshopen.se inför dina personuppgifteri sitt kundregister, Tandshopen.se behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen. Produkternasom vi säljer kan användas i Sverige och produkterna har en svensk manual eller bruksanvisning när produktenså kräver det. I vissa fall är denna manual i digital form.


Orderbekräftelse


En orderbekräftelse skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-post adress för att få information om eventuell delleverans, förseningar etc.


Inga fraktavgifter

Inga fraktavgifter eller andra avgifter på beställda produkter.


Betalningsalternativ


Hos oss kan du välja mellan följande betalningsalternativ:

 

Kortbetalning

 

Betala säkert med kreditkort! Du kan handla med Visa, Mastercard. Betalningen sker säkert via Dibs, Skandinaviens ledande leverantör av betalsystem. Tandshopen.se har aldrig tillgång till kundernas kortnummer. Vi skickar alla paket över 1000kr rekommenderat, det tillkommer ingen extra kostnad för er som kund. Den enda skillnaden är att ni måste visa legitimation när ni hämtar paketet på postens serviceställe. För outhämtade paket debiterar vi en avgift på 300kr, för att täcka våra kostnader.


Klarna Konto - Delbetala från 50 kr/mån!

 

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutomatt du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du harhandlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

 

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
  • Alla priser anges inklusive svensk moms. Vi reserverar oss mot skrivfel samt prisändringar

 

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få enkopia på kreditupplysningen per post.

 

Klarna faktura

Köpvillkor

 

Handla nu - betala efter leverans!När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, ochbetalar alltid efter att du fått hem dina varor.

 

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

 

En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samtdröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysningtas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällandelagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll ochmarknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.


Leverans


Leveranstiden inom Sverige är 1-4 vardagar på alla varor i butiken.


Om din försändelse väger under 2 kg
Beställningar inom Sverige som betalas med faktura, kort eller direktbetalning, skickas  med A-post (gäller brev och skrymmande brev). Beställningar mot förskottsbetalning skickas med A-post (gäller brev och skrymmande brev) så fort pengarna kommit oss tillhanda. Leveranser som skickas med Postens A-post skall normalt vara framme nästföljande vardag.
Leveranser som innehåller läkemedel skickar vi som postpaket även om vikten understiger 2 kg. Detta för att vi ska ha en extra kontroll av att 18-årsgränsen följs.


Om din försändelse väger över 2 kg
Beställningar inom Sverige som betalas med faktura, kort eller direktbetalning ,skickas  med Posten Logistik som paket. Beställningar mot förskottsbetalning skickas med Posten Logistik så fort betalningen kommit oss tillhanda. Leveranser som skickas med Posten Logistik tar normalt 3-5 dagar. Du kan välja brev-avi eller SMS-avi som skickas när paketet kommit fram till ditt postombud. Om du väljer brevavi så tillkommer en extra avgift på 5:-. SMS-tjänsten är kostnadsfri.
Du kan söka efter närmaste postombud och spåra din försändelse med koll-id eller brev-id på postens hemsida

 

Ångerrätt


Som kund har du rätt att ångra och returnera korrekta leveranser. En förutsättning är dock att produkten är i oanvänt och oskadat skick. Om du vill returnera produkten skall ett meddelande lämnas till tandshopen.se inom fjorton (14) dagar från den dag du tog emot varan. Meddelandet skall ske per e-post till kundservice@tandshopen.se

Meddelandet skall innehålla följande information:
a) order- eller fakturanummer
b) ditt namn och kontaktuppgifter
c) antal och namn på de produkter som önskas returneras
Tandshopen.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi orderbeloppet till dig. Kostnad för retur bekostas av kunden. Returer får inte skickas som postförskott.



Returer skall skickas till:

ZupperWorld E-handel AB

Fabriksgatan 14

553 18 Jönköping

0rgnr: 556879-9786

 

Reklamationer


Om vi levererat en produkt som är felexpedierad eller defekt skall du omgående kontakta oss för att hjälpa dig lösa problemet. Skicka ett mail till info@tandshopen.se eller ring 0760 - 15 87 68 och beskriv felet. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis returnera produkten för att få en ny. Returen skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Tandshopen.se ersätter dig för returkostnad efter att inspektion av varan har skett. Retur får inte ske mot postförskott och först efter reklamation meddelats.


Reklamationer skall skickas till:

ZupperWorld E-handel AB

Fabriksgatan 14

553 18 Jönköping

0rgnr: 556879-9786

 

 
Om färgnyanser och utseende


Färgerna som visas på denna webbplats kan uppfattas som missvisande ibland, detta beror på att inte alla har samma färginställningar på sina datorer.


Tvist

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


Garanti


Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige. Mer information finns i respektive produkts bruksanvisning.

 

Copyright

 

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar, och annan mjukvara tandshopen.se eller deras leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.